huisstijl
LENT
Nadat ik al eerder foto’s en video’s maakte voor Ruth van Lent ontwikkelde ik haar ook met het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl.
huisstijl
De vraag
Ruth wilde met haar bloemenboerderij een ietwat andere richting uit. Ze wilde een rebranding en zo ook een nieuwe naam. Haar bedrijf Bloom werd Lent.
De aanpak
We zaten in Brussel op een zonnig terrasje toen Ruth vertelde over haar nieuwe plannen. We begonnen volop te brainstormen en zelfs na te denken over een nieuwe naam. Een klein uurtje nadat we afscheid hadden genomen, stuurde ze me een berichtje dat ze had beslist: het zou “Lent” worden. De naam was er, het verhaal ook. De naam komt van het idee dat Ruth net d ehele filosofie van “slow flowers” wil meegeven aan haar klanten. Dat ze werkt op het ritme van de natuur en niet op het ritme van de markt die altijd alles nu, nu, nu wil. Nee. Seizoensgebonden, dat is wat Ruth doet.
Ik begon volop te spelen met de naam Lent en kwam al vrij snel uit op een bepaald lettertype dat de inspiratie zou worden van de rest van de huisstijl.
Ik wilde een stijlvol, elegant lettertype, maar met een speelse toets. En dus begon ik zelf wat te spelen. Het streepje van de E werd een lichte krul, zoals een steeltje van een bloem. Die krul werd de basisvorm van verschillende visuele elementen.
Vervolgens werd ook een kleurenpalet bepaald, gebaseerd op enkele lievelingsbloemen van Ruth. En maakte ik ook enkele mini-illustraties die Ruth kan gebruiken voor diverse doeleinden.